کتابخانه عمومی آیت اله مدنی دانسفهان

کتابخانه عمومی آیت اله مدنی دانسفهان

اطلاع رسانی کتابخانه شهید مدنی دانسفهان
کتابخانه عمومی آیت اله مدنی دانسفهان

کتابخانه عمومی آیت اله مدنی دانسفهان

اطلاع رسانی کتابخانه شهید مدنی دانسفهان

زبان تاتی را پاس بداریم

 

 

بسمعه تعالی

 

نمایشگاه و منبع شناسی تات در تاریخ ۲۶تیرماه ۹۸در شهر دانسفهان کتابخانه آیت الله مدنی ساعت ۱۷ به همت کتابخانه آیت اله مدنی،شورای شهر ، شهرداری ،انجمن تات شناسی و کمپین گردشگری تاکستان برگزار گردید

 

جلسه با تلاوت آیات قرآن کریم توسط آقای فصیحی رامندی آغاز شد سپس استاد عباس رحمانی (عباس تات ) ضمن تشریح برنامه های مراسم از نویسندگان ،شاعران و بزرگان شهر دانسفهان نام بردند همچنین مناطق تات نشین ایران را برشمردند.

 

 

آقای شاکری از شهرداری دانسفهان ضمن خیر مقدم گویی به شرکت کنندگان از طرف شهردار محترم آقای ادیب رامندی از حاضرین و بانیان نمایشگاه تقدیر و تشکر نمودند .

سپس استاد ابراهیمی از شهرسگزآباد شعر بسیار زیبای ای ایرون ( ای ایران )را به زبان تاتی خواندند .

 

در ادامه استاد مهران رحمانی ضمن تشکر از برگزارکنندگان ، از مزایای برگزاری نمایشگاه کتاب گفتند و اشاره کردند که واژه تات اولین بار در کتاب اوستا آمده است و قدمتی بالاتر از کتیبه اورخون دارد و معانی جدیدی برای کلمه تات عنوان کردند، ایشان دانسفهان را یکی از مراکز علمی مهم و تعلیم و تربیت در حدود بیش از چهار هزار سال پیش دانستند و گفتند بزرگانی چون بوعلی سینا و بابا طاهر عریان در این شهر مدتی  اقامت داشتند،سپس آثار تاریخی و گردشگری شهر را نام بردند .

 

سپس استادعبدالحسین فصیحی رامندی شعری تاتی خواندند و در ادامه آقای محمد درزی رامندی نویسنده کتاب تاریخچه شهر دانسفهان اثر خود را به حاضرین معرفی  کردند.

 

در پایان سرکار خانم درزی رامندی شورای شهر دانسفهان و کتابدار کتابخانه از شرکت کنندگان تقدیر و تشکر نمودند و اظهار امیدواری کردند که این جلسات هرچه بهتر ادامه داشته باشد ..

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد