کتابخانه عمومی آیت اله مدنی دانسفهان

کتابخانه عمومی آیت اله مدنی دانسفهان

اطلاع رسانی کتابخانه شهید مدنی دانسفهان
کتابخانه عمومی آیت اله مدنی دانسفهان

کتابخانه عمومی آیت اله مدنی دانسفهان

اطلاع رسانی کتابخانه شهید مدنی دانسفهان

از کتاب بدانیم

 

بوستان بهاری کتاب  

 

 

بوستان سبز کتاب همیشه بهاری و هماره طراوت بخش است. البته اگر دستانی به شیطنت خزان را به این بوستان بهاری نیاورند و تخم علف های هرز بر آن نپاشند. قشر جوان و نوجوان که با تجربه و اندوخته ای اندک در دنیای بی پایان و پرپیچ وخم شناخت پا می نهد، باید سخت بهوش باشد تا در دام بدخواهان و تاریک دلان نیفتد و به بیراهه کشانده نشود که بسیارند آنها که القائاتی مسموم و مهلک را در قالب ارزشمند کتاب عرضه کرده، دل های پاک را به گرداب هلاک می کشانند.

بلندای مقام کتاب

کتاباز ارزشمندترین تحفه هایی استکه خداوند تعالی به بشر ارزانی داشته است. خالق مهربان عالم، وجود انسان را به قدرت فکر و دانایی از سایر موجودات ممتاز کرد و در نشان دادن اهمیت بسزای علم و دانایی در کتاب آسمانی اش قرآن مجید به قلم و آنچه می نویسند سوگند یاد فرمود که، «والقلم و ما یسطرون». این سوگندبلندای مقام کتاب را نشان می دهد تا آنان که راه کمال می جویند کلید صعودو پیروزی را بیابند.

تفریح پرسود

کتابخواندن مثل بسیاری از تفریحات دیگر عادت و دلبستگی ایجاد می کند. چنانکه ما به دنبال شروع تفریحاتی چون بازی های کامپیوتری و امثال آن، به این دستهاز تفریحات عادت می کنیم، به همین ترتیب خواندن چند کتاب می تواند ما را به دنیای کتاب و کتابخوانی دلبسته کند و به کتاب خواندن عادتمان دهد. نکته شایان توجه این جاستکه بسیاری از کارهای تفریحی صرفا تفریح و پرکردن اوقات فراغت است؛ اما خواندن کتابعلاوه بر تفریح و پرکردن ساعات بی کاری کوله باری از دانستنی هارا به دنبال می آورد و گنجینه ای گرانبها برای ما ایجاد می کند که دارای ارزش بسیاری است.

هدیه ای گرانبها

عالم کتاب و کتابخوانی، عالمی است همیشه بهاری؛ چرا که دانش همواره طراوت و رشد و شکوفایی به همراه می آورد. کتاب آینه ای است تمام نما از تجربه ها، آموخته ها، دانستنی ها و علوم مختلفی است که دیگران به رنج فراوان بر صفحه ماندگار آن به جا گذاشته و چون هدیه ای گرانبها به دست ما رسانیده اند. این برگ های سرشار از دانش نه به سادگی که گاه به تلاشی به گستره عمر یک دانشمند در پی هم آمده اند و امروز به آسانی در دست من و توست. پس به جاست که آن تلاش های گذشته را ارج نهیم و قدر کتاب را بدانیم.

نمایشگاه بزرگ کتاب

    

به مناسبت گرامیداشت ایام ا... دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاه کتاب با همکاری کتابخانه شهید مدنی و خانه فرهنگ دانسفهان در محل سالن کتابخانه به مدت 10 روز برگزار گردید. 

در این نمایشگاه 2000جلد کتاب در موضوعات مختلف با 20درصد تخفیف جهت استفاده علاقمندان به نمایش درآمد.  

مسئولان محترم شهر دانسفهان از جمله امام جماعات-بخشدار-شهردار-اعضای شورای اسلامی شهر -بسیج و کلانتری و... 

به صورت دسته جمعی از نمایشگاه بازدید بعمل آوردند. همچنین به رسم یاد بود به هر کدام از مسئولان محترم کتاب اهداء گردید. 

با همکاری بسیار ارزشمند مدیریت و معاونت پرورشی دبیرستان دخترانه مروستی نیز گروهی از دانش آموزان از نمایشگاه بازدید کردند. 

لازم به ذکر است به جهت استقبال خوب همشهریان فرهنگ دوست نمایشگاه تا آخر بهمن ماه تمدید گردید. 

    

عضویت رایگان

 

 انقلاب اسلامى یک حقیقت برخاسته‌ از یک سنت الهى است. (مقام معظم رهبری) 

 

ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر، به اطلاع می رساند ، کلیه افراد درخواست کننده عضویت در طی دهه فجر می توانند رایگان به عضویت کتابخانه های عمومی درآیند. 

 

کتابخانه شهید مدنی دانسفهان

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی در آیینه کتاب  

 

 

 

رخداد عظیم انقلاب اسلامی در طول این سال ها بر صفحات کاغذی نیز بازتاب داشته است. در این مطلب نگاهی می اندازیم به برخی از کتاب هایی که مستقیم و غیر مستقیم به انقلاب اسلامی پرداخته اند:

یک: خاطرات عزت شاهی / محسن کاظمی

خاطرات مستند عزت شاهی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی و روایت او از زندان اوین و شکنجه‌های ساواک و مجاهدین خلق و مبارزات ایدوئولوژیک و ... به ضمیمه اسناد و عکس‌های مفصل کتابی است که حسابی ذهن آدم را درگیر می‌کند.

دو-ایرانی‌ها چه در سر دارند؟ / میشل فوکو

میشل فوکو فیلسوف فرانسوی، در سال 57 قبل از پیروزی انقلاب دو بار به ایران مسافرت کرده است و در این کتاب حاصل مشاهدات خود در ایران را بیان کرده‌است. فوکو نخستین کسی است که انقلاب ایران را اولین انقلاب بعد از انقلاب فرانسه می‌داند که در آن معنویت با سیاست پیوند خورده‌است. کتاب « ایران روح دنیای بی روح» نیز کتاب دیگری از اوست که به موضوع انقلاب اسلامی ایران میِ‌پردازد.

 سه-آغازی بر یک پایان / سید مرتضی آوینی

آغازی بر یک پایان یکی از مقاله‌های زیبای این کتاب 150 صفحه‌ای است. شهید آوینی در گفتارهای دیگر کتاب به مباحثی همچون دهه شصت و امام خمینی،اسلامیت یا جمهوریت، پروستریکای اسلامی وجود ندارد، ایمان منجی جهان فرداست و.... از آسیب‌های گریبانگیر طرفداران انقلاب می‌گوید.

چهار-انقلاب اسلامی و وضع کنونی عالم / رضا داوری اردکانی

این کتاب دکتر داوری خوراک فکری مناسبی برای تأمل در نسبت ما و دنیای مدرن در اختیارتان قرار می‌گیرد

پنج-پیرامون انقلاب اسلامی /شهید مطهری

نمی‌توان لیستی از کتاب در موضوعات فرهنیگ سیاسی مبتلا به جامعه ما ارائه کرد و نامی از شهید مطهری نبرد.

سخنرانی در دانشکده الهیات، سخنرانی در مسجدالجواد، مصاحبه با تلویزیون جمهوری اسلامی، و سخنرانی در مسجد فرشته مطالبی است که در این کتاب می‌توانید ببینید و با نگاه شهید مطهری به مسائل انقلاب آشنا شوید.

شش- جریان‌ها و جنبش‌های مذهبی- سیاسی ایران / رسول جعفریان

این کتاب حجة الاسلام جعفریان اولین بار در سال 1380 منتشر شد اما در مدت کوتاهی به چاپ‌های متعدد رسیده است.

در این کتاب می‌توانید اطلاعات کامل و مفصلی راجع به گروه‌های درگیر مبارزات سیاسی و مذهبی بین سال‌های 1320 تا پیروزی انقلاب اسلامی بخوانید.

 

           

دهه ی فجر مبارکباد

  

از خون سرخ بهمن سرسبز شد بهاران
اندیشه باور شد، در امتداد باران
بر صخره‏های همّت جوشیده خون غیرت
بانگ سرود و وحدت آید زچشمه ساران
و الفجر بهمن آمد، فصل شکفتن آمد
بر پهندشت باور، خالی است جای یاران
دهه فجرمبارک